Pages Menu
Categories Menu

Napisane Mar 20, 2013 w Biznes, Finanse i ekonomia | 0 comments

Osobisty wymiar rozmów

Osobisty wymiar rozmów

Ludzie o południowym temperamencie są znani ze swojej otwartości i dynamizmu. Hiszpanów również to dotyczy i część tych cech przenika również do świata biznesowych negocjacji. Hiszpan lubi poznać człowieka, z którym rozmawia. Czasami podstawą sukcesu i podpisania intratnego kontraktu są stare znajomości, wspólni przyjaciele i zwykła międzyludzka sympatia. Dlatego warto się na tę hiszpańską duszę otworzyć i umiejętnie skracać dystans. Te uwarunkowania mogą nieco przedłużyć rozmowy, ale jeśli efekt ma być korzystny – warto chyba poświęcić ten czas. Należy też trafnie dobrać człowieka, który będzie się z Hiszpanami układał.

 

Innym typowym dla południowców elementem jest spontaniczny bałagan – objawia się również w kontakcie biznesowym. Nie zdziwmy się, gdy podczas negocjacji zapanuje chaos. Każdy ma tam sporo do powiedzenia, ludzie się przekrzykują i ogólnie jest bardzo dynamicznie. Scenerią takich energicznych dyskusji mogą być rzecz jasna restauracje i tawerny. Na stole pojawia się czasami wyśmienite hiszpańskie wino.

 

Hiszpańscy przedsiębiorcy zazwyczaj dobrze znają angielski, ale przygotowanie materiałów w języku hiszpańskim będzie bardzo mile widziane. Również wizytówki powinny być dwujęzyczne – wręczane rozmówcy zawsze stroną hiszpańską. To gesty, które tworzą pozytywny klimat wzajemnych rozmów.

Pragmatiq www.ksiegowosc.idę.com.pl

Post a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *