Pages Menu
Categories Menu

Napisane Mar 20, 2013 w Biznes, Biznes porady, Finanse i ekonomia, Kultura biznesowa | 0 comments

Obyczaje w biznesie

Obyczaje w biznesie

Przedstawiliśmy garść najistotniejszych informacji dotyczących biznesowych zachowań kilku nacji, z którymi nasze firmy najczęściej wchodzą w relacje. Rzecz jasna temat nie został wyczerpany, a rodzimi przedsiębiorcy chętnie kontaktują się z kontrahentami z wielu innych stron świata. Szczególnie kontynent azjatycki odgrywa tu ogromną rolę, a specyfika kulturowa w Chinach czy Japonii każe interesantom przyłożyć się bardzo do przyswojenia lokalnych zachowań i obostrzeń. Wiedzę na ten temat można dziś czerpać z licznych źródeł, a internet okazuje się w tym szalenie pomocny. Dostępne są również specjalne poradniki pisane z myślą o biznesowym kontakcie z obcokrajowcami.

 

Ci, którzy lekceważą to kulturowe tło i wagę miejscowych obyczajów, nie mają dużych szans na sukces. Napisaliśmy na początku, że podstawą udanych interesów są udane relacje z ludźmi, bo to oni podejmują wszystkie decyzje. Jeśli uda nam się „kupić” ich zrozumieniem i poszanowaniem obyczajowości, dalsze rozmowy będą przebiegać w zupełnie innej atmosferze. Trzeba jednak poświęcić nieco czasu i energii na przyswojenie tych kwestii.

 

Europejskie poletko biznesowe jest dla Polaków łatwiejsze do ogarnięcia, bo w kręgu kultury łacińskiej trudno o szok i wielkie zaskoczenie. Kraje muzułmańskie czy Azja środkowa i wschodnia to zupełnie inne realia. Pamiętajmy o tym, robiąc interesy za daleką granicą.

Post a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *